Japan 2010

Dag 1

We vertrekken vanuit Hengelo naar Schiphol een rit van ongeveer twee uur. Op Schiphol staat Hans al te wachten. Nadat we ons hebben ingescheckt gaan we wat drinken, een biertje natuurlijk voor de zenuwen in verband met de lange reis. We hebben een rechtstreekse vlucht naar Tokio Narita. De volgende dag landen we in Tokio en moeten dan nog met de Narita Express naar Tokio Centraal en dan nog de lange rit met de Shikansen (de super snelle trein) naar Niagata Japan. Hier staat ons geweldige hotel. Nagaoke is een grotere plaats dan Oyja waar we normaal gesproken overnachten. Moe, maar erg nieuwsgierig naar de volgende dag, kwamen we aan in ons hotel. Even lekker douchen na zo'n lange reis is altijd erg prettig. Daarna wat gaan eten en drinken en toen heerlijk na bed om de volgende dag vol goede moed te beginnen aan het koi hunten!

Dag 2

De eerse dag om opzoek te gaan naar koi's. Natuurlijk zoeken we de beste koi voor de laagste of de beste prijs voor onze klanten. Om 7 uur opstaan om vervolgens om 8 uur te kunnen gaan ontbijten, want om halg 9 gaan we op pad. De eerste kweker die we bezoeken is Sakasume. Wij gigen daar als eerste heen omdat onze gids en tolk Sato er werkt. Sato liet ons een partij "Very High Quality Kikusui Yamatonoshiki Kujaku" zien. Plaatjes van vissen en nog betaalbaar dus we konden het niet laten om gelijk een paar boxen te kopen. Een geweldige koi dus een goed begin. Daarna gingen we naar Kataoka had hier veel van verwacht omdat we hier vorig jaar ook super vis hadden voor weinig geld. Maar helaas dat was deze keer niet zo. Een beetje teleur gesteld gingen we verder naar Otsuka. Otsuka is een kweker die heel veel variëteiten maakt en ook kleine visjes verkoopt, en deze waren super mooi en van prijs goed. We moesten de knoop doorhakken en hebben ook wat gekocht. Nog even langs Tsuna gereden, maar deze had niks voor ons en dat zelfde geldt ook voor Hirashin. Toen even een lunch pauze ingelast en na de lunch weer verder naar Masaki de Shiro Utsuri kweker. Natuurlijk had hij Shiro die wij wilden hebben en hij had ook mooie Asagi's. Die konden we natuurlijk niet laten zwemmen en moesten die Shiro's mee naar de Koiboys. Nog even naar Singichi geweest en toen naar Aoki. Hier ben ik helemaal fan van, en ook hier konden we het niet laten om een paar boxen te kopen. Na Aoki zijn we naar Kase gegaan. Deze twee kwekers zijn vrienden van elkaar en hebben in het verleden ouder dieren met elkaar uitgewisseld. Moe maar zeer voldaan terug naar het hotel om te douchen en te eten weer in afwachting voor de tweede dag koi hunten.

Dag 3

Weer vroeg opstaan voor het ontbijt en de dag vol plannen met koi zoeken. Na een rit van ongeveer een half uurtje komen we bij Myatora een goede bekende kweker, maar er zat niks voor ons bij. Toen maar naar Yamazaki bekend om zijn "Butterfly" koi. Hier hebben we ook wat gekocht. Ook zijn Chagoi Ochiba Sorra Karagi koi waren erg mooi en goed van prijs, en konden we het niet laten om een paar boxen te kopen. Even lunch pauze gehad, en na de lunch naar Hirasawa bekend om zijn kleur rood die echt rood is. Dit is de grootste kweker van Niagata. Na een tijdje handelen kochten we een stel Nissai voor een goede prijs. We gaan de volgende dag terug om ze te selecteren. En nu op weg naar Shinoda. Hij heeft geweldige Doitsu go Sanke die wij zeker wilden hebben en ook hebben gekocht. Weer super mooie Very High Quality koi's. Nog even naar Marusaka want we hadden gehoord dat hij een mooi mix had voor weinig en moesten we zien en ook gekocht. Toen nog even naar Ikarhasi kijken en toen weer naar het hotel om te gaan dineren met Sato onze gids. Hij nam ons mee naar een Japans restaurant om het echte Japanse eten te laten proeven. Dit was erg lekker.

Dag 4

De dag om onze Nissai te gaan selecteren bij Hirasawa. Erg spannend!!! Maar eerst even naar Marudo deze kweker is bekend om zijn grote vis en heeft die echt in elk formaat. Hosaki is de volgende op de lijst daar vinden we hele mooie Susui en Platina Ogon in een mix. Na een kopje Japanse groene thee krijgen we hem zover om die apart te willen verkopen. Ook deze zwemmen nu bij ons in de shop. Eventjes voor de innerlijke mens een lunch met lekkere Japanse soep genaamd Ramen. Lekker eten maar wel lastig met stokjes. Ork ork ork soep eet je met een ... Na de lunch bij Kawakami kijken maar deze had niks interessants zitten voor ons. Zijn vissen waren te klein uitgevallen naar mijn mening geen goede body. En nu als de brandweer naar Hirasawa om een partij Nissai te selecteren. We hebben daar lang over gedaan maar het resultaat is ook te zien. Super mooie vis geselecteerd. Bij hem een kopje koffie gedronken en terug naar het hotel want het werd alweer donker en dan is het lokale tijd nog maar half 5. We hadden ruim de tijd om dit verslag bij te houden want we zouden die avond gaan uit eten met Sato en een paar duitsers die daar ook waren. Het was erg gezellig die avond en het werd erg laat maar soms hoort dat er ook bij.

Dag 5

Weer een dag met veel sneeuw dit had ik nog niet eerder verteld maar in Niagata is er extreem veel sneeuw gevallen, op sommige plekken ligt wel 2,5 meter niet te geloven. Als eerste gaan we vandaag naar Yashinori, dit is de kleinste kweker maar hij was er niet. Sato heeft hem gebeld en mochten naar binnen om te kijken. Een mooi en schoon vishuis. Daarna naar Kaneko en Shiro Utsuri kweker. Ze zijn er altijd gastvrij en kregen daar een kopje koffie na de koffie nog bij de vis gekeken maar er niks gekocht omdat we deze al hadden gekocht, helaas dus voor hem. Het werd weer tijd voor een lunch dat werd dit keer heel orgineel MC Donalds een beetje Europees eten. Na de lunch zijn we naar Yagenji gereden, maar die was al bijna uitverkocht. Hij had nog een hele mooie Karagi koi zwemmen van 78 cm. Ik was er helemaal verliefd op maar toen ik de prijs hoorde was mijn verliefdheid in eenkeer over. Niet te betalen die vis. Nog even bij Sakasume langs geweest want Sato vertelde dat hij nog wel een interessante partij had voor een leuke prijs. Dus gauw even gaan kijken. Het is een mooie mix en we kunnen het voor een goede prijs kopen en ze zwemmen nu dus ook bij ons in de shop. En nu terug naar het hotel om te douchen en te eten en slapen.

Dag 6

De laatste dag van het koi hunten. Het enige wat we eigenlijk nog zoeken zijn een stel super mooie Tanchino voor een redelijke prijs. Die hebben we de hele week nog niet gevonden. We hebben Sato gevraagd eens goed na te denken wie deze nog zou kunnen hebben voor ons. Hij gaf aan dat het heel moeilijk gaat worden maar de aanhouder wint. Die dag zijn we bij verschillende kwekers langs gegaan o.a; Kyochan / Hasekawa / Iwashita Maar bij geen van allen Tancho. Dan maar eerst lunchen bij een echte Italiaanse pizza in Japan en ook nog lekker hoe kan dit toch!! Na de lunch zijn we naar Maruju gereden een Tancho kweker maar altijd erg duur. We hebben gevraagd om een mooi stel Tancho wat maximaal een x bedrag mocht kosten en wonder boven wonder had hij er wat voor ons.Na lang zeuren hebben we een box gekocht met super mooie Tancho. We bedankte hem voor de vissen en gingen terug naar het hotel om de koffers in te pakken. Want we moesten de volgende morgen om half 9 weer met de trein naar Tokio en dan weer naar huis.

Er zijn geen producten in deze categorie.