Japan 2009

Dag 1
We zijn s` morgens om 9 uur vertrokken naar schiphol, daar kwamen we allemaal bij elkaar Ton de Jong van Mack koi en Sander van Groenrijk tuincentrum en natuurlijk Rob van Heja  en wij natuurlijk Henk en Sylvester van de Koiboys .

Na wat rond gewandeld en wat gedronken te hebben gaat het dan echt gebeuren het vliegtuig in van KLM naar Tokio Narita.
Na een lange zit kwamen we aan in Tokio vandaar uit nog  ruim 3 uur met de trein . En toen waren we eindelijk,helemaal kapot, in Nagaoka daar stond Paul,onze tolk, ons op te wachten met een busje . We wilden het liefste even slapen maar nee hoor gelijk op pad naar de eerste kwekers.

schiphol

Dat was als eerste Hoshino een Kohaku kweker maar wij vonden hem veel te duur .Daarna door naar Marudo  maar deze was helaas niet thuis maar we gaan zeker nog terug naar Maduro deze week want hij staat bekend om zijn kwaliteit .vandaar door naar Aoki daar hebben we weer een heleboel top vissen gezien van super kwaliteit .Helaas werd het donker en moesten we terug naar het hotel ,waar we nog niet waren geweest. Even in checken en douchen en daarna zijn we met z n allen gaan eten .

Daarna moe maar voldaan naar bed en in volle afwachting op naar de tweede dag !!!!

Dag 2

'S morgens vroeg opgestaan eerst even ontbijten met elkaar en toen weer op koi zoektocht om de juiste selectie te maken voor ons.
Als eerste naar Otsuka geweest daar is veel gekocht. Wij hebben er niks gekocht wilden nog even verder kijken, maar was wel van super kwaliteit !!
Daarna naar Kataoke gereden ook een hele goede kweker had er niet veel van verwacht maar daar kwam ik snel van terug .Kon het niet laten om daar
alvast 2 dozen tossai te kopen voor een mooie prijs ,we kregen nog de kans om er 3 dozen Tateshita koi te kopen zijn alle 3 gekocht, maar was voor ons iets te dure vis. Toen nog gauw voor de lunch naar Sakasume geweest , daar konden we het niet laten om nog een doos met Goromo en een doos Kikusui / Yamotonoshiki te selecteren van super kwaliteit .

Dan wordt het toch echt tijd om wat te eten . Dat werd natuurlijk ramen een soort Japanse soep erg lekker.

Daarna door gereden naar Conias een top kweker hebben andere nog wel veel nissai geselecteerd, maar wij niks hebben gekocht hebben er nog wel een stel van zwemmen. Vanuit Conias wilden we naar Masaki gaan bekend om Shiro Utsuri. Maar door de enorme sneeuwval konden wij daar helaas niet komen veel te gevaarlijk. Toen maar naar Shinoda staat bekend om zijn Go Sanke variëteiten ennatuurlijk zijn Hi Utsuri.Maar had weinig voor ons voor een nette prijs.   longfin-koi

Dag 3

Weer vroeg op gestaan want willen natuurlijk niks missen van de dag.Na het ontbijt gelijk weer op pad naar Yamazaki een kweker met veel variëteiten met zijn specialiteiten Yamabuki en Hariwake en natuurlijk Shagoi en Ochiba. Ook daar hebben we weer veel gekocht onder andere Longfin koi ( sluier koi )

En natuurlijk Hariwake en Yamabuki en natuurlijk een Chagoi mix en hij had ook dit keer hele mooie tossai mix van Yamatonishiki en Benikikokuryu en Kujaku alles in doitsu super vissen. Nadat we met elkaar daar veel hadden gekocht werden we nog uitgenodigd voor een kop koffie bij hem thuis en dat is een hele eer voor Japanse begrippen. Konden wij van de gelegenheid gebruik maken om hem uit te nodigen voor een etentje dat wilden wij graag .

Toen nog naar Chiguro de Platinum Ogon kweker en naar Thsana geweest. Daarna gauw even naar 7 eleven geweest wat te eten halen smaakte nergens naar, maar ja men  moet toch wat eten .

Na het eten zijn we naar Miyatora Tossai huis gegaan. Was zeer onder de indruk van zijn vissen , tot op heden niks gekocht maar gaan we morgen vroeg weer heen , nog even langs zijn nissai huis kijken ,toen naar Hirasawa gegaan staat bekend om zijn kleur rood is echt rood !!!

We konden het niet laten om daar een stel nissai te selecteren voor ons super koi !!

Helaas werd het alweer donker en moesten we terug douchen en eten. Het was super gezellig veel discussies over koi en andere zaken gehad met elkaar. Veel van geleerd !!!

7 eleven

Dag 4

Natuurlijk vroeg op pad weer naar het ontbijt geweldig overigens. Als eerste weer naar Miyatora tossai huis gegaan konden het met z'n allen niet laten om daar even 18 boxen te kopen super koi !! Met veel aparte koi. Het sneeuwde die dag als een gek binnen 2 dagen bijna 1,5 tot 2 meter sneeuw.
Nog gauw even langs Thusana en naar Kawakami hebben wij nog een paar dozen kleintjes gekocht leuke vissen voor heel leuk geld !!!
Daarna nog even naar Masaki de Shiro Utsuri kweker viel allemaal tegen om daar te komen. Door de enorme sneeuwval moesten wij het laatste stuk lopen.
Hij was erg duur met een mooie kwaliteit Shiro Utsuri helaas konden wij er toen niet slagen. Toen toch nog even terug naar Sakasume moesten er nog een paar dozen selecteren van super kwaliteit hadden het al afgesproken maar nog niet gedaan.
En helaas weer een dag om !!!!

Dag 5

Weer zoals altijd vroeg op pad op koi jacht al hadden we het meeste al gekocht maar je weet maar nooit wat je nog tegen komt .
Toch nog even naar Aoki gegaan voor mij een top kweker kom er ook graag maar dit jaar nog niks bij hem gekocht ook al vindt ik dat heel
moeilijk van zijn variëteiten hebben we al zo veel gekocht en hebben we al genoeg. Nog even langs Kase gegaan super mooie tossai nissai viel een beetje tegen ook weinig keus nog .

AokiKase
Weer even lunchen want die twee liggen nog wel een eindje uit elkaar. Natuurlijk weer samen eten onze lekkere Japanse soep. Best moeilijk eten met stokjes, ha ha. Na het eten naar Isa Showa wat een koi heeft hij en van super kwaliteit, maar helaas boven ons budget toen door gereden naar Isa Maroja een kweker met veel variëteiten van mooie kwaliteit had alleen nog nissai koi.
Toen nog even naar Mano de Shusui kweker wat een prachtige vissen maakt hij, maar alleen maar grote nissai nog te koop. Ton heeft er nog een paar gekocht voor een klant.

Dag 6

Het is alweer de 6de dag en helaas de laatste dag voor ons om koi kwekers te bezoeken. Want morgen heel vroeg, 5 uur, moeten we onze terugreis weer inzetten. Zijn eigenlijk ook allemaal heel moe van de zware week in de kou en door de sneeuw. Hebben deze week toch nog 30 kwekers bezocht. Als eerste naar Mano terug om de deal rond te maken en is natuurlijk gelukt met die super mooie Shusui.Daarna naar Yagenji heeft super vissen maar niet de goedkoopste maar wel van super kwaliteit . Nog even langs Yoshinory geweest kleine kweker met mooie vissen omdat we eigenlijk alles al hadden gekocht hebben we daar niks gevonden wat voor ons nog heel interessant was. Dan maar weer op pad naar de volgende. Kwamen we langs één van de geheime vishuizen hoe ze dat noemen van Hirasawa. We zagen dat hij er was hebben even binnen gekeken en zagen tot onze verbazing Midori koi die zouden en moesten we hebben en dat lukte ook nog. Super aparte vissen voor een mooie prijs. Nog snel even langs Kaneko gereden om nog wat Shiro Utsuri te krijgen, maar helaas weer niks van kwaliteit en voor een normale prijs. Dan nog maar even langs wat top kwekers Marudo top vissen voor een hoge prijs, maar ook wel wat voor een goede prijs. En als je in de Niagata bent en je bent op koi jacht moet je toch zeker langs de bekendste Showa kwekers Danichi en Oomo natuurlijk. Helaas was onze dag toen om en we moesten terug om onze koffers te pakken en om te eten natuurlijk.

DainichiOomo

Dag 7

Om 5 uur loopt de wekker af en ja hoor het is helaas gebeurt. Hebben nog een half uurtje om beneden te komen want om half 6 staat Paul te wachten .Hij brengt ons naar Nagaoke om daar de trein te pakken naar Tokio met de super snelle trein. We leggen dan in 2 uur tijd ongeveer 500 kilometer af . Er ligt in het Niagata nog ongeveer 1,5 meter sneeuw en je gelooft het niet een half uur verder ligt er geen vlok sneeuw meer. Vanuit Tokio naar Narita met de trein was nog even spannend, omdat we precies 18 minuten de tijd hadden om de juiste trein te vinden naar Narita en het is een druk station van Tokio.

Kun je wel voorstellen alleen Tokio heeft 12 miljoen inwoners hetzelfde bijna als heel Nederland dus dat werd rennen maar het ging allemaal goed . Helaas is dit voor ons ook het einde nog 11,5 uur vliegen voor dat we weer in Nederland zijn en dan nog 2 uur rijden naar huis. Wij willen natuurlijk Rob van Heja weer bedanken voor deze geweldige reis en natuurlijk ook Ton en Sander voor de super gezellige week

Bedankt de koiboys

Er zijn geen producten in deze categorie.